Thursday, September 07, 2006

Tetamu tak jadi datang

Terlupa nak masukkan entry nie sebelum entry Diari Nisa.
Semalam seorang teman lama telepon dan ingin berjumpa. Lepas diskusi dgn hubby kitorang pun ajak dia dtg dinner kat rumah . Sampai rumah tanggal tudung aku terus keluar kan ikan raja yg di import dari kampung (Pak mentua pancing) , ayam dan crabmeat utk dinyahbekukan.

Si Nisa dan Haziq sibuk nak makan keropok. Panaskan kuali, masak nasi 4 pot dan serahkan tugas goreng keropok pada hubby dan aku terus mandi.

Lepas mandi, "Ops bermasak" pun bermula. Ikan raja ku gulai karikan. lepas tu keluarkan ikan masin kurau untuk buat acar ikan masin. Bila nak masukkan rempah yg dah di kisar tgk dah tinggal secotet je..ala hentam sajala.

Baru nak keluarkan sayur2an member call kata tak dapat datang sebab ada hal penting kena rush balik. Wakakakaka...wa dah gelak dah..takpelah aku simpan le makanan nie utk ko...

Tgk Nasi 4 pot dah terbelahak dah..selalu makan 1 pot je utk satu family. Malam tadi makan pun masih nampak tak luak nasi satu periuk...kekekek....

Pagi tadi wrap dan simpan dalam fridge..Haiii 2,3 hari nie perangat nasi dan gulai sajalah.hehehe. Takde rezeki member nak rasa kari ikan lah tu. Insya Allah..bila ada peluang kita jumpa ye...Rasanya dah 3 tahun tak jumpa. Last jumpa masa Haziq masih baby lagi..

2 comments:

Love Sweet Recipes said...

laaa...awat tak simpan bagi aku jerk...hehehehe

ujen said...

Doq...
Ada lagi kat rumah...jawabnye malam nie pun makan nasik dan kari ikan lagi..wakaka...banayk gila aku masak hari tu..2 hari makan tak abis..kekeke